26 March, 2012

sELamInya

ASSALAMUALAIKUM..


:: Inginkan MUTIARA selamilah LAUTAN
:: Inginkan BAHAGIA tempuhilah PENDERITAAN
:: Inginkan KEJAYAAN relailah PENGORBANAN

❖Ketahuilah bahawa sebenarnya setiap KEPAHITAN itu terkandung 1000 KEMANISAN..





salam cinta

cINTaKu SEDeRHANa..

ASSALAMUALAIKUM...



Cintaku sederhana, namun sanggup mencintaimu apa adanya…
Cintaku sederhana, namun mampu menyayangimu tulus…
Cintaku sederhana, namun hadir saat kau terjatuh…
Cintaku sederhana, namun ada saat kau terluka…
Cintaku sederhana, namun diikat dengan kesetiaan…




salam cinta

sATu HaRi...

ASSALAMUALAIKUM..



SATU HARI nanti kau akan MENANGIS untuk aku seperti aku menangis untuk kau,
SATU HARI nanti kau akan MERINDUI aku seperti aku merindui kau,
SATU HARI nanti kau akan MEMERLUKAN aku seperti aku memerlukan kau,
SATU HARI nanti kau akan MENCINTAI aku TAPI aku tak mungkin mencintai lagi ♥'



salam cinta

23 March, 2012

:)

ASSALAMUALAIKUM...


..setiap percintaan tidak semestinya berakhir dengan sbuah perkahwinan..tetapi
sbuah perkahwinan pasti akan hadirnya cinta.. ¸. ♥



salam cinta

Selamat Pagi Cintaaaaa....... ^___^♥

ASSALAMUALAIKUM..


 


Kita kena ingat, cinta bukan pada ‘COUPLE’..
Cinta juga bukan pada ‘I LOVE YOU..
Cinta tak terletak pada ‘I MISS YOU..
Dan cinta bukan pada ‘CAN I TOUCH YOU??’

Kerana itu semua cinta nafsu semata-mata..
Bicara cinta suci itu akan terucap saat lafaz IJABKABUL dilafazkan..
Ketika itulah tujuan cinta menjadi KERANA ALLAH...♥



salam cinta

22 March, 2012

hai..hai.. hai...

ASSALAMUALAIKUM...


hye korg.. sehat?? dh mkn??
urmm lme dh mizz tk mengupdate blog yg comot nieh..
urmm sedar tak sedar nk abih dh buln 3..
kejap je kn mse berlalu..

okeh.. pade yg follow miz thank bnyk2 sudi nk singgah blog yg comot nie.
n sudi menfollow mizz..
huhu..

tak sedar upe nye rmai yg duk komen mizz
di segmen follow men follow tuh..
hhuhu..sory ye mizz lmbt bertindak balas 
membalas follow korang..
okeh2... mizz penat..

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

salam cinta

sAhAbatkU...

ASSALAMUALAIKUM...


Masihkah engkau mendambakan dia yang telah berlalu?
Masihkah engkau menenggelamkan hatimu menyelami lautan rindu?
Masihkah jiwamu terbuai harapan pada seseorang di masa lalumu?

Mungkinkah dia penentu kebahagian hidupmu?
... Yakinkah dia mampu melipurkan lara di jiwamu?
Akankah dia datang mengobati pilunya rindu di hatimu?

Sahabat ~ sahabatiku ,
Sadarlah dari kemabukanmu..
Bangunlah dari mimpi ~ mimpi keindahan yang semu..
Bukankah ALLAH yang menjauhkan dia darimu?

Kerana di sudut lain dalam kehidupanmu,
Ada seseorang yang berdo'a dalam istikharahnya,
Memohonkan segala kebaikanmu untuknya..

Dan ALLAH Maha Tahu..
Seseorang itu lah yang TERBAIK bagimu..
Kerana tidak semata-mata ALLAH memisahkan
Tidak semata-mata ALLAH menjauhkan
Melainkan ALLAH Maha Tahu apa yg terbaik bagimu.



salam cinta

11 March, 2012

TeMaN...DaN .. SAhaBat..

ASSALAMUALAIKUM..



Tidak mudah menemukan seorang sahabat!

Teman sanggup merampas orang yang kau cintai
Tapi sahabat akan menjadi mata-mata menjaga orang yang kau cintai

Teman akan memberi mu senyuman
Tapi sahabat memberi mu kebahagiaan

Teman akan memberi mu setangkai mawar
Tapi sahabat memberi mu setangkai melati

Teman akan menikam mu dari belakang
Tapi sahabat akan menampar mu dari depan

Teman akan menceritakan mu yang tidak benar tentang diri mu
Tapi sahabat akan tutup mulut dengan kesalahan mu

Teman hanya menerima kelebihan mu
Tapi sahabat akan menerima kekurangan mu

1000 teman datang saat kamu tertawa
Tapi seorang sahabat akan datang saat kamu berderai air mata




salam cinta

Aku...

ASSALAMUALAIKUM..




Dari sahabat kepada sahabat or dari seseorang utk seseorang :)

"Aku menangis bukan bermakna aku lemah, aku menangis kerana dah terlalu lama bertahan dan bertabah." (syababmusafirkasih, Jan 2012)

** hanya secebis nota yg diterbangkan angin **





salam cinta

kUAtKAN KIta...

ASSALAMUALAIKUM..

Walau SEKUAT manapun SAYANG kita kepada seseorang, simpanlah sikit rasa KERAGUAN di dalam hati. Agar bila suatu hari nanti kita DIUJI, kita tidak akan terus JATUH REBAH tetapi masih ada KEKUATAN untuk bangun semula :)




salam cinta

10 March, 2012

jOm churp-churp

ASSALAMUALAIKUM..


HYE!!..
ape tuh churp-churp??
mizz pon sepatah haram tk tau.. men join jek..
okeh jom terjah n join...
akhir skli...

okeh selamat menjamu selera..!!
kikiki..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

salam cinta

09 March, 2012

pEnantIaN BerakhiR jua...

ASSALAMUALAIKUM..

hye korg!!! sehat?
dh  mkn??
urmm mizz oke jep..
orait.. ape kah penantian nye tuh mizz??

okeh2 mizz cite lah nie..
haaa!! korg pasan tk 
follow mizz tuh dh cecah 100..
okeh thun lepas mizz ade merungut pasal follower lah..
yelah.. mizz berblog agk lame tak lme gak lah kn..
mizz bukn blogger yg handal2...
mizz bru berjinak2 berblog..

okeh ngan berkat kesbaran mizz..
akhir nya..
follower mizz tuh cecah gak ke 100..
okeh sape kah yg bertuah itu???

jom terjah..
adik nie bru je 14 thunn .tpi blog nye.. huhh!! tak terkate..
chantek..kalah blog mizz lah..

okeh2.. adik honey chomel..
sile email mizz yea..
di sini!! atau komen nie post yea..
ade something utk anda ats follower ke 100..

okeh lahhhh..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!




salam cinta

~~~GADIS IDAMAN~~~

ASSALAMUALAIKUM..




Gadis itu wajahnya berona NUR IMAN ♥

♥ Mahkotanya dilitupi tanda KEHORMATAN ♥

♥ Maruah diri dipagari dgn KESOPANAN ♥

♥ Dialah puteri indah RUPAWAN ♥

♥ Tika gadis lain sibuk MENGHIASI DIRI, dia hias NUR ILAHI pada wajahnya ♥

♥ Tika gadis lain sibuk mencari SANG PUTERA, dia selesa bersama cinta-NYA ♥

♥ Tika gadis lain sibuk BERMADAH PUJANGGA, dia tekun dgn BAIT kata TUHANNYA ♥

♥ Tika gadis lain menangisi permergian ARJUNA, dia tangisi kehinaan DIRINYA ♥

♥ Gadis itu seperti MAWAR BERDURI, indah dipandang namun sukar dipegang ♥

♥ Cantiknya kerna KEPERIBADIAN AKHLAK MULIA, kerana itulah dia dikatakan......




salam cinta

jEniS-jEniS cinTA

ASSALAMUALAIKUM..


♥♥♥ CINTA MAWAD'DAH ♥♥♥~ adalah jenis cinta membara dan meluap-luap. Orang yang memiliki cinta jenis mawaddah, maunya selalu berdua, enggan berpisah dan selalu ingin memuaskan dahaga cintanya. Ia ingin memonopoli cintanya dan hampir tak boleh berfikir lain.

♥♥♥ CINTA RAHMAH ♥♥♥~ adalah jenis cinta yang penuh kasih sayang, lembut, siap berkorban dan siap melindungi.Orang yang memiliki cinta jenis rahmah ini lebih memperhatikan orang yang di cintainya di banding terhadap diri sendiri.Baginya yang penting adalah kebahagiaan sang kekasih meski untuk itu ia harus menderita.Ia sangat memaklumi kekurangan kekasihnya dan selalu memaafkan kesalahan kekasihnya.Termasuk dalam cinta rahmah adalah cinta antar orang yang bertalian darah, terutama cinta orang tua terhadap anaknya, dan sebaliknya.Dari itu maka dalam Al Quran , kata “kerabat” sering di sebut dengan al arham, dzawi al arham , yakni orang-orang yang memiliki hubungan kasih sayang secara fitri, yang berasal dari garba kasih sayang ibu, di sebut rahim (dari kata rahmah).Sejak janin seorang anak sudah dil iputi oleh suasana psikologis kasih sayang dalam satu ruang yang disebut rahim.Selanjutnya di antara orang-orang yang memiliki hubungan darah dianjurkan untuk selalu bersilaturrahim, atau silaturrahmi artinya menyambung tali kasih sayang.Suami isteri yang di ikat oleh cinta mawad'dah dan rahmah sekaligus biasanya saling setia lahir batin-dunia akhirat.

♥♥♥ CINTA MAIL ♥♥♥~ adalah jenis cinta yang untuk sementara sangat membara, sehingga menumpu seluruh perhatian hingga hal-hal lain cenderung kurang di perhatikan.Cinta jenis mail ini dalam al Qur'an di sebut dalam konteks orang poligami di mana ketika sedang jatuh cinta kepada yang muda (an tamilu kulla al mail), cenderung mengabaikan kepada yang lama.)

♥♥♥CINTA SYAG'HAF ♥♥♥~ adalah cinta yang sangat mendalam, alami, asyik dan memabukkan. Orang yang di serang cinta jenis syag'haf (qad syaghafaha hubba) boleh jadi macam orang gila, lupa diri dan hampir-hampir tak menyadari apa yang dil akukan.Al-Quran terang tentang cinta syaghaf ketika mengkisahkan bagaimana cintanya Zulaikha, isteri pembesar Mesir kepada bujangnya..Nabi Yusuf.

♥♥♥ CINTA RA'FAH ♥♥♥~ adalah rasa kasih yang dalam hingga mengalahkan norma-norma kebenaran dan kehidupan... misalnya kasihan kepada anak-anak sehingga tidak gerak atau paksa mendirikan solat...Al Quran juga mengingatkan agar janganlah cinta ra`fah menyebabkan orang tidak menegakkan hukum Allah s.w.t. untuk kepentinagn duniawi.

♥♥♥ CINTA SHOB'WAH ♥♥♥~ adalah cinta buta, cinta yang mendorong perilaku penyimpang tanpa sanggup mengelak.Al Quran mencerita... bagaimana Nabi Yusuf berdoa agar di pisahkan dengan Zulaiha yang setiap hari menggodanya (mohon di masukkan penjara saja), sebab jika tidak, lama kelamaan Yusuf tergelincir juga dalam perbuatan bodoh atau zina.

♥♥♥ CINTA SYAUQ ♥♥♥~ Cinta syauq ertinya rindu...Dalam Al Quran surah al `Ankabut ayat 5..... di katakan bahwa barangsiapa rindu berjumpa Allah pasti waktunya akan tiba. Kalimat kerinduan ini kemudian di ungkapkan dalam doa ma'tsur dari hadis riwayat Ahmad'' aku mohon dapat merasakan nikmatnya memandang wajah Mu dan nikmatnya kerinduan untuk berjumpa dengan Mu.''Menurut Ibn al Qayyim al Jauzi dalam kitab Raudlat al Muhibbin wa Nuzhat al Musytaqin, Syauq (rindu) adalah pengembaraan hati kepada sang kekasih (safar al qalb ila al mahbub), dan kobaran cinta yang apinya berada di dalam hati sang pecinta, hurqat al mahabbah wa il tihab naruha fi qalb al muhibbi.

♥♥♥ CINTA KULFAH ♥♥♥~ adalah perasaan cinta yang di sertai kesedaran mendidik kepada ujian-ujian Allah s.w.t ke atas hampanya.Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud :Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yg sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta. (Al-Ankabut: 2-3)

♥♥♥ CINTA FB ♥♥♥~adalah cinta tempah maut... tak kenal....tak tau sapa...tau-tau inbox..tukar number talipon...jumpa...bercinta....last hilang maruah....jadi keldai dadah...roboh rumahtangga..cara-gara ayat cinta yang tak pernah dapat dari pasangan... last....''cry''....''cry''....''cry''....




salam cinta

“SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA”

ASSALAMUALAIKUM...


Orang kata aku lahir dari perut mak...
(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati....... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma...... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan ..... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku...... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari..... mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibuâ€

Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila.... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya..........

Tapi kalau mak sudah tiada..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya......
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya......
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu
2-4 orang : Kamu sayang ibumu
5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu
10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu"

SELAWAT DAN SALAM KEATAS JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W. SERTA AHLI KELUARGANYA;
AL-FATIHAH UNTUK IBUKU DAN IBU-IBU SELURUH UMAT ISLAM.
“SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA”





salam cinta

07 March, 2012

° Erti Bulan Lahir Anda °

ASSALAMUALAIKUM..




1.Jan → Setia- Egois
2.Feb → sImPeL - Ramah
3.Mac → Keras kepala - Berani
4.AprIL → sETiA - Susah dI cari ganti
5.Mei → Jujur - Penyayang
6.Jun → Menarik - Keras kepala
7.JuLy → Dewasa - Setia
8.Ogos → SIMpEL - cute
9.Sept → ganjil - pelik
10.Okt → Manja - Baik
11.Nov → eGoIs - MeNarIK
12.Des → Ceria - setia



salam cinta

HaTy KitA...

ASSALAMUALAIKUM..


♥ Kita Boleh Cakap Dalam Hati Kita Sudah Tidak Mempunyai Perasaan Apabila Kita Berpisah Tapi Kita Tidak Boleh Nafikan Juga Yang Kita Betul-betul Harap Perpisahan Itu Tidak Akan Berlaku Dan Kita Tidak Boleh Juga Menafikan Adakalanya Masa Lalu Kita Bersama Itu Juga Kita Rindu..

Apa Yang Keluar Dari Mulut Tidak Sama Dengan Apa Yang Lahir Dari Hati... ♥



salam cinta

Segmen : Tambah Follower Sampai Pening BYmiss yaya..

ASSALAMUALAIKUM..






hye korang.. sehat??
okeh ari nie mizz nk join contest dri MISS YAYA
tuan empunya yg mengajak join..
so mizz cube n try lah kn..
mane lah tau .. kot2 mizz bertuah ke kn kn kn.!!(sile mengiya kn)
okeh2.. tak de ape yg nk di cerita kn..

udah2... so sesape nk menjoin.. sila2 lah.. ye.. 
peace (^-*)

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....(masih tetap ngan trekmak okeh)
kau ado????



salam cinta

CINTA TIDAK PERNAH BUTA

ASSALAMUALAIKUM..




Sesungguhnya, cinta itu dapat melihat apa yang di lakukan oleh sepasang kekasih
dan sesungguhnya,
cinta akan turut menangis saat kita menangis

Cinta juga akan turut tertawa
di saat kita di selubungi bahagia..



salam cinta

01 March, 2012

CiNTa..

ASSALAMULAIKUM..


Cikgu : RINDU ?
Rindu : Hadir Cikgu
Cikgu : Benci ?
Benci : Saya !
Cikgu : KASIH ?
Murid2 : Tak Hadir Cikgu
Cikgu : SAYANG ?
Murid2 : Sakit Cikgu
Cikgu : CINTA ? CINTA mana ?
RINDU & BENCI : Cinta Pulang Cikgu
Cikgu : Kenapa ?
Serentak RINDU & BENCI Menjawab : Kerana Cinta Tak Akan Pernah Hadir Tanpa KASIH & SAYANG ..



salam cinta