27 January, 2012

✿◠‿◠) Kisah couple (✿◠‿◠)

ASSALAMULAIKUM..



LELAKI : Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak perfect!

PEREMPUAN : Ok, boleh je takde masalah. Couple ke?

LELAKI : Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?

PEREMPUAN : Ok. Bila nak kahwin?

LELAKI : Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya dapat keje stabil dulu. Dalam 3 tahun, insyaAllah.

PEREMPUAN : Ok, kita putus sekarang gak.

LELAKI : Eh, kenapa?????

PEREMPUAN : Kerana tiga sebab

Satu, awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada jaminan awak takkan jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia tentang soal hati yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun taknak hati awak terluka.

Dua, kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan kahwin ni spesifiknya adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, dan dari banyak sudut. Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama.

Tiga, lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. Istikharah rajin2. Taubat selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni bukan nak cuba-cuba macam cuba pakaian. Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah..

LELAKI : Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.

PEREMPUAN : Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon.. Bila dah bersedia, cuba cari saya balik. Tapi ni bukan janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. Bincang dengan dorang. Salam.

LELAKI : Wslm

:: I ♥ الله ::

kredit by: fb..



salam cinta

26 January, 2012

kebuzyan terserlah..

ASSALAMUALAIKUM..

maaf mizz terbz sgt2 skunk.. mmg sush nk on9... huhu,,
maaf..
. alah tpii bukn adew owg kesah pon kn2...
hurmm..
mizz bukn retis ke apeh..
ntah owg nk bce ke tak blog mizz iehh..
perasan jep lebih ko..
ok lah daaaaaaaaaaa
salam cinta

19 January, 2012

pErgI nya waT selamanya..

ASSALAMUALAIKUM..

hye korg.. sehat??
mizz sehat ja..
urmm rabu lepas 11/1/2012 nenda kesygan mizz 
pergi utk selamanya..
pada 9.28 pgi..
mggu tuh mizz terbz sgt2.. 
ulang alik ke hospital..
alhamdulillah semua nya dh selesai..
arwah pergi dgn tenang..
dan meningal kn suasana gembra utk ank2 cucu dan cicit nye..
arwah tenang ber sama arwah atok mizz
yg pergi pada thun 2008..
arwah sakit jantung..
jantung lemah..
dktor pon dah pesan awl2..
kami semua fhm.. dan redha ats pemergian nya..
kami semua seolah tak terasa yg nenda pergi..
seperti ada cam biasa ja ngan kami semua..

moga allah mencucuri rhmat ke atas arwah..
moga di letak kn di kalangan org2 yg beriman seperti arwah suami nya..
al.fatihah utk arwah atok dan nenek..

kami sentiasa akn merindui kalian...
miss u so much...
k. daaaaaaaaaaa
ade mse trluang mizz cite lg yea..
salam...


salam cinta

01 January, 2012

selamat datang!!!

ASSALAMUALAIKUM..

hey korg...
waahh!!! dh jmpe kite sume
pada tahun 2012..
baaaachakkk!!!
winkk winkk winkkk!!

hehehhe..
selamat datang tahun 2012


curi dri uncle google lahhh..

ape azam korg??
azam tahun lepas tercapai tak??
ke bawak ke thun 2012 nieh??
hahahhhaa
tak pe jnji azam korg capai...
okehh!!!

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


salam cinta