29 November, 2011

Ole-olE darI baLi...

ASSALAMUALAIKUM..

haaaaaaaa!!!.
ce tgk tajuk post mizz niehh..
mizz dapt ole-ole dari bali..
wooooo!!!
sape kah yg bagi??
hahahhaah

nie cousin mizz opis dye ade wt lawat kt bali..
so dye g lahh...
urm tdi dye bru bg brg nye..

teruja gak lah kn..
yelah mizz tak tau bile dpt g merantau jauh2 lg kn..
keje pon tidak lg.. duk menjaga ank2 yg chumel nieh ajek..


baju mendantah.. hahahha..



kechin bali.. huhu lme tak mengumpul kechin..
hobi ku ditggl kn..
keciannnn

tuh je lah brg nye.. pape pon thank ira maira..
bli kn ole2 tuh..
epy sgt.. ingt gak kat akuh yek..
weeeeeeeeeeeeee!!!
mizzz dpt!!! korg adew??
hahahahha
Adew Akuh kesah!!!

k daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


salam cinta

dIharY pERnikaHaN nyA!!!(19/11/2011 @ selancar3)

ASSALAMUALAIKUM...

hey korgg..
haaaaaaa! sehat tak?? ujan tak tmpt korg??
almaklum lah skunk kn musim tengkujuhhh..okehh mizz nk smbung story mory yg lepas..
dah lapuk dek mase..
ngeh3....

okeh ary tuh mizz ade ckp cousin mizz ade kawen kn..
okehh meh layan pic yg tak seberapa niehh...
time majlis akad mengakad.. ngeh3,

menanti saat yg indah...

(adoii!!! )

selepas di akad nikah kn..


mas kahwin nyekk!!

menyarung cincin dan gelang

gelang!!

salam menyalam..

snap2!!

with fmly sebalah maklong

time owg sbuk mengakad.. mizz sbuk snap pic dak comei tuhh 
ank buah pengatin pmpuan

ha gitu lah kisah nyekkkk
ngeh3...
pape pon alhamdulillah selamt sudah majlis nye..
ok next post kesah mjlis di rumah paklong ku a.k.a rumah pihak lelaki..
huhu..
pic mizz teda langsung kn.. kecian..
bukn tak de ade. cume kat kemera men pihak pmpuan lorhh
huhuhuh..
ok lehh...
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

salam cinta

22 November, 2011

bUkan TAk sempaT ...tApiiiiii!!! terlEka dan asyIk sgt....

ASSALAMUALAIKUM....

hye korg!!sehat tak?? 
dah mkn kew??
huhuhu mizz sehat jep...
mkn pon dh jrang skunk....
urmm tertnye2 tak ape yg mizz leka??

(sje wt perhiasan)


haaaa!! mai dekat2 mai...
mai mizz nk cite niehhh ..
ape yg mizz leka n ralit sgt smpai post blog pon..cm bz tersgt2
(konon nyekkkk..)
sejak dua menjak niehh mizz terleka n teralit ngan novel on9 ..
tuh yg leka jek.. nk tgk blog pon cm rajin sesgt2...

nk tau kat mne mizz tgk novel2 nyekkk...
haaa!! mai cni mehhh cerklik sini

haaaaa!! tuh yg tak heran fb skunk..
arap on je fb tpii!!!!!..
tgl g tu jek..
owg chat mizz balas jep tpiii lmbt..
hahahhahhahahhahha

jgn marah ye sume yg mizz sayam2..
muaaahh!! tok kowang..
weeeeeeeeeeeeeeee!!!!

haaaa!! mizz ade cite tpi cm terajin nk cite plak..
19/11/2011 ary tuh
mizz bergerak ke selancar3
npe mizz pegi sne???
nk tau tak??

urrm tak pe lahh.. next post lah mizz cite..
lau dh lnjut cite nye nnty mizz akn post jugak ok..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa(nk lyan novel lgikkk)


salam cinta

20 November, 2011

ASSALAMUALAIKUM...


today is another sunny day
your smile fills up my day
even if the day makes me worried
you can relax all of me right now
you're the only one the relieve me of a day's burdens
my love is always by my side
as long as you are there
i can do anything
even if sometimes you are difficult
even if you may get hurt
but i will never let go your hand
i will be always by your side



salam cinta

16 November, 2011

CONTEST CANDID TIME DARI MUNA RAHIMAH

ASSALAMUALAIKUM...

hye korg .. mizz di tag oleh cik muna
untuk contest yg dye wat..

okeh nie banner cik muna



sape nk join nie tuan punye contest cik muna

okeh syarat2 nye pong tak susah mudah gilersss...
so korg pong leh joinn..
hadiah sgt lah menarikk..

syarat2 nyekk..

  # Wajib follow blog muna supaya senang untuk mengetahui perkembangan contest ini .
#Buat satu entri tentang contest ini bertajuk 'CANDID TIME CONTEST'
#Letak banner dekat atas tu dalam entri yang korang buat .
#sertakan satu gambar 'CANDID' korang . tak kisah beramai ramai atau individu 
 #Tag 2 orang dan wajib inform dekat diorang tentang contest ini



ha nieh pic miz.. hehe tak tau lah ok ke tak...

okeh mizz nk tag


selamat menjamu hehehe..
daaaaaaaaaaaaaaaaaa





salam cinta

13 November, 2011

JanGaN teRlalU mEngharAp..bErseraH padA yanG eSa

ASSALAMUALAIKUM...







‎~♥~♥* Sekuat mana cinta dan kasih kita pada seseorang, yang menyatukan 


kita adalah ALLAH..


Kalau ALLAH tak izinkan, kita takkan bersatu..Kalau ALLAH 


izinkan, sejauh mana kita terpisah, selama mana kita menyepi.. 


InsyaALLAH kita akan disatukan..


Jadi, sama-samalah kita mencari yang 


menjadikan segala sesuatu dan yang menyatukan itu..


Iaitu ALLAH SWT *♥~♥~ (✿◠‿◠)


‎~ same2lah kite berMUHASABAH ~




kredit by:Safiyah Layyinul Harir
salam cinta

12 November, 2011

Skima jawapan untuk soalan "Bila nak kahwin?"

ASSALAMUALAIKUM...




Kenapa Lambat?
✔ Kerana Allah tahu masa yg terbaik utk ku.

Dah Berpunya?
✔ Ya. Kerana setiap org telah ditetapkan jodoh masing-masing.

Siapa? 
✔ Nanti Allah akan perkenalkan kepada ku.

Bila? 
✔ Bila kami dah dipertemukan. InsyaAllah jemput dtg ke walimatul urusku nanti.




salam cinta

11 November, 2011

leLAki mErajUk

ASSALAMUALAIKUM..





Tanda-tanda lelaki merajuk...


Diam Seribu Bahasa
Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.


Buat Tak Tahu
Dia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.


Menolak Untuk Makan Bersama
Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti "awak makan la dulu, saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi" (walhal perut lapar... nak uji dorang, kita dok je sila depan dorang, sambil makan






salam cinta

ArY beRtuaH...aBg tOpUp baeK hatY...♥♥♥

ASSALAMUALAIKUM..

hye korg.. haaaaa!!!
sehat tak??.. dah mkn??
mizz je tak mkn lg...mizz sehat jew..
kihkihkih..

haa!!! ok balik pde tjuk yekkkk..
ape yg bertuah????
npe abg topup baek haty??

menjadi tnda tnye kan..??
ade ke abg topup yg baek haty??..ye lahhh bkn senang nk bg topup free kat korg??

lum pnah terjadi kn..
melaen kn klu abg topup tuh terslah send no...tuh mybe lah knn

okeh!!!!.. tdi dlm kui 4.45 g tuh lahh..
tujuan asl nye nk bli shampo n topup hot tiket..
okeh!! shampo dh lpas bli...
tgl nk bli hot tiket rm 15...
smpai jek kat kdai abg topup tuhh....

dye akn kte:>>
abg topup: hye adk manis...
mizz: manis ker??? urmm aderr tak??
abg topup:(fhm persoalan nye) tak de lahh ..ptg nnty bru smpai
mizz: (hampe) alahhhh... lme sgt kew?? urmmmm(wat muke chumel)
abg topup: urmmmmmm!!!!!(pnjang ye) nk hot tiket bonus tak??.. tak peh abg bg..
mizz: urmmm! boleh jgakk.. dah owg nk bg kan...
abg topup: (smbil kire hot tiket bonus) 1,2,3,4,5 +1,2,3,4
mizz: huiiishhh!!! ade 10 ker??
abg topup: ado 9..
mizz: nie owg tak amik ke???
abg topup: tak lahh ade lebih bnyk.. owg tuh bg lebihh...
mizz: ooooooooohhh!!!!! terima kasih yo ...
abg topup: ko jgn bgtau kwan2 ko plak.. yg ko dpt niehh
mizz: tak do lahhh.. mmber sume tak pkai niehhh(konon.. okeh syep simpan rhsia ini)
dan pulang ngan rse gumbira tpi hampe...


nk tau npe hampe???
ye lahhhh nk hot tiket.. ane tau timer call abihh..
cm ne nk call tayunk bucukkk!!..
urmmm....
hot tiket bonus tuhh tok sms jekkkk!!!
okehh lah mizz bersyukur sgt!!


(nilah hot tiket bonus nyeerr)

(haaa!!!! bnyak kn, kn kn?? kat mizz ase 2 keping lgg)

hhaaa!! pde korg yg tak gne hot tiket tuhh..
tau tak cm ne leh mizz dpt hot tiket bonus tuh????
haaaa!!! cm niehh..
klu kite bli hot tiket bola(yelah musim bola knn)
RM10 @RM15.. kite akn dpt utk gores n menang..



 (nieh contoh nyerr)

(haaaa!! korg nmpk tak tebus sekarang tuhh)

haaaa!! dri citu kite leh dpat mcm2 hadiah..
ade hot tiket bonus, beg bentuk bola, baju , mcm2 gak lahh..
mizz mmg gne hot tiket dri thun lpas agi..
sbb nye klu gne topup bese.. wet ilang ntah kmne..
geram tak geramm..
klu hot tiket nie dye bgi tok sms bape n tok call bpe mint.. senangg n jimat
(jimat kerrrrrrrrr!!!)

urmmm... sbb tuh mizz cri hot tiket jer.. sllu bli mmg bli tok spear
ary tuh lper plak...

huhuhuh
tpi kire ary nie bertuah gak  lahhh..
bukn senang nk dpt knn..
terima kasih abg topup yg baek hatyy
uweeeeekkkk!!!
hahahhahhahahhhahaha

ok lahhh.. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!



salam cinta

hANYa Mu KU BeRSErah

ASSALAMUALAIKUM..



Ya ALLAH,
hanya kau yang tahu apa yang aku rasa saat ini..
Aku tidak jemu berdoa kepadamu meminta petunjuk..
Andai rasa kasih ini dapat menenangkan jiwa kau berkatilah ia,
Andai rasa rindu ini yg kau kehendaki,
kau teruskanlah titip rasa rindu itu dalam hati ini,
akan setia menunggu andai itu yang tertulis.

kredit buy :sini..

salam cinta

Doa PendEkaT jOdOh




DOA PENDEKAT JODOH
Ya Allah, jadikan dirinya "nama orang' kekasihku didalam hati yang tenang dan berikan kabar gembira kepadanya "nama org" dan sampaikan 110 kebaikan kepadanya..Sesungguhnya Allah adalah sebaik2 penjagaan.dan Dia juga Maha Pengasih dan Penyayang...





salam cinta

10 November, 2011

~Cer TeNgoK~

ASSALAMUALAIKUM..

wweeeeeeeeeeeeeeee!!! tertibe2 jekk terajin terupdate terbolg niehh
hahahaahha..
tgk dah tak betul dah mizz nie....
(sile lempang mizz sekuat haty okehh!!!)

hehehhhe.. ce korg th header mizz tuhh???
cer tengok cer tengokk!!!
tgklah kat atas tuhh..
adoii !! tak fhm2 kerr??
opppss !!! sory mizz termarah plak..
haaaa!!
intan payung sayang bucuk mizz..
cer tgk atas header tuhh..

(haaaa!! senang cite nie lahhh..klu nmpk.. hehehehe)

haaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! korg pasan tak ape yg pelik??
alah kat pic bdak tomei2 tuhh??
cer tgk cer tgk..!!!
adoiii bpe kli suh tgk daaa!!!

urmmm perasan tak korg nieeehh??
haaaaaa!!!
cer korg telik btul errhhh pe yg pelikk...
kihkihkihkihkihkih..

korg pasan tak.dak pmpuan tomei tuh pegang tasbih..
n dak tomei sblah tuh plakk pegang ape???
cer teka cer teka???

okehhh!! tetttttttttttttttttttttttttt!!!
abis mse dahhh...
mizz out dlu..
k bye22...

-


-


-


-


-


-


-



-


-


-


-


-


-


-
hehehhee..
mizz tak smpai aty nk tgl kn korg..
dah tau ke ape yg die pegang dak tomei sblah tuh??

okeh2!!! mizz kasi tau lahh...
adoiiiii..
dak tomei sblah tuh pegang teddy bear..
haaaaaaa
tak ke pelik..
ci dak tomei gegurl tuh pegang tasbih n dak tomei boboy tuh pegang bear..
kan terbalik tuhh..
ishhhh222!!!!

ank sapa lah tuhh!!!!
gegurl tuhh sapa lah tuhh..
boboy tuhh pkwe sape lah tuhh..
tak patutttt!!!..
hehehehhhe

ok lahh...
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
-




salam cinta

09 November, 2011

♥♥♥ sElagI adE waKtu ♥♥♥

SELAGI ADA WAKTU… balaslah KASIH SAYANG dan CINTA INSAN-INSAN


tersayang di sekelilingmu


SELAGI ADA WAKTU… tuntutlah ILMU yang berMANFAAT sebanyak mungkin 


kerana apabila sudah tiada WAKTU, engkau akan merasakan UMUR itu pergi 


berlalu dengan sia-sia.


SELAGI ADA WAKTU… BELAJAR dan FAHAMIlah hakikat hidup ini kerana apabila 


sudah tiada WAKTU, engkau akan merasakan bahawa engkau tidak pernah 


belajar apa-apa dalam hidup ini..

08 November, 2011

"Ieyza Afieyna 1st Giveaway"





hye sume.. ary nie mizz kne tag ngan  puan yana mizz niehh...aduuhhh..  kne terima.. yess mizz sahut cabaran nye..
cehh bukn susah pown..

okehh mizz nk tag >>

kak jue
cik diana toinktoink

.. okehh..

selamat berjaya korg.. weeeeeeeeeee!!

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


03 November, 2011

vooottt voott voottt ♥♥♥





perTanYaan TentAnG cIntA




"Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu
berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?

Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan
mata darinya?

Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu
ia ada di sana?

Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang
diinginkan semua orang?

Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.

Adakah kamu tetap mengatakan kamu
menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai
hatinya?

Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan
matanya membuat hatimu melompat?

Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana
kamu mengambil berat tentangnya?

Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap
hari hanya dia yang kamu fikirkan?

Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara
yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?

Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.


Tetapi


Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran
antara kesakitan dan kegembiraan yang
membutakan dan tak terfahami … menarikmu
mendekati dan tetap bersamanya?

ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu
bahagian dirinya dan siapa dirinya?

Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia
dengannya tanpa penyesalan?

Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya
walaupun saat itu dia kuat?

ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia
bersedih?

ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?

ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh
jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?

Yang demikian itulah namanya CINTA