23 June, 2011

berTeMu adAlaH keSempataN & mEncItaI adalAh pilihaN


pak cik google bg


Ketika bertemu seseorang yang membuat kita tertarik, Itu bukan pilihan, itu KESEMPATAN..


Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut, bahkan dengan segala kekurangannya..
Itu bukan kesempatan, itu adalah PILIHAN..


Ketika kita memilih bersama seseorang walau apapun yang terjadi, justru di saat kita menyadari bahwa masih banyak orang lain yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasangan kita, dan tetap memilih untuk mencintainya..
Itu bukan kesempatan, itu adalah PILIHAN...


Perasaan cinta, simpatik, tertarik, datang sebagai KESEMPATAN dalam hidup kita..
Tetapi cinta yang dewasa, mencintai dengan komitmen di hadapan Tuhan dan manusia adalah PILIHAN...


Mungkin KESEMPATAN mempertemukan pasangan jiwa kita dengan kita..
Tetapi mencintai dan tetap bersama pasangan jiwa kita, adalah PILIHAN yang harus kita pertanggung jawabkan di hadapan Tuhan dan manusia.


Kita berada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang Sempurna untuk dicintai.. Tetapi untuk BELAJAR mencintai orang yang Belum Sempurna.. Dengan cara yang Sempurna...


Mari BELAJAR mencintai dan menyayangi pasangan kita yang Belum SEMPURNA dengan cara yang SEMPURNA..
Karena pasangan kita adalah belahan jiwa kita.. Agar jiwa kita pun menjadi SEMPURNA di hadapan Tuhan...
Takdir yang mempertemukan. Rancangan yang indah telah disiapkan oleh-Nya 

(^_~)

Aku mungkin bukan yang sempurna buatmu, namun kita boleh menjadi yang terbaik dalam mencari kesempurnaan

20 June, 2011

:) (:

Mengapa kita bertemu dan menghayati ertinya cinta tanpa kita rela akan perpisahan kita.. Dan kita biarkan bahagia itu pergi menjauh dari kita tanpa merasakan lagi nikmatnya cinta.. Hanya derita dan pedih yang dirasakan

19 June, 2011

pErcAyA padAku

Ungu Percaya Padaku Lyrics


Aku tak tahu apa yang kurasakan 
Dalam hatiku saat pertama kali 
Lihat dirimu melihatmu 
Seluruh tubuhku terpaku dan membisu 
Detak jantungku berdetak tak menentu 
Sepertinya aku tak ingin berlalu

[*] 
Berikan cintamu juga sayangmu 
Percaya padaku ku ‘kan menjagamu 
Hingga akhir waktu menjemputku 

[**] 
Ku berikan cintaku juga sayangku 
Percaya padaku ku ‘kan menjagamu 
Hingga akhir waktu menjemputku 
Saat ku tahu kau akan pergi jauh

Izinkan aku ‘tuk selalu menatimu 
Untuk katakan ku ingin dirimu 
Agar kau tahu betapa ku terlalu 
Mencintaimu aku akan menunggu 
Hingga dirimu kembali untukku

Back to [*][**] 
Tolonglah aku bagaimana diriku 
Ungkapkan itu rasa yang membelenggu 
Dalam hatiku ku cinta padamu 
Back to [*][**] 
Back to [*]

kAtA pujaNgGa..

"Andai cinta tiada lagi, bebaskanlah diri daripada dipenjarai kekecewaan. Kembangkanlah sayap mencari hati yang baru. Andai cinta itu mati, kita tidak perlu mati bersamanya, melainkan bersujud kepada-Nya. Memang terluka jika berpisah bukan dengan kerelaan hati. "Andai kau untukku walau terlindung dibalik awan kita tetapkan bersatu. Jika bukan kepunyaanku, walau dekat selalu kau bukan milikku"

18 June, 2011

segmen mencari 50 blogger cun untuk bloglist



SYARAT-SYARAT :


  • Anda mesti lah perempuan...semesti nye sy perempuan
  • Buat satu entry lekatkan header diatas serta backlink kan ke segmen nie..done
  • Komen Blog Syaf..entry yg sgt menarik...first time join
  • Ceritakan sedikit tentang BLOG ANDA..
  • blog saya mengisahkn tentang diri sy.. disini tmpt saya meluahkan ape yg pedih dihaty...dan juga kata2 yg bermakna dalam hidup saya..
  • Post entry kat ruang komen..ok.done

ok la da.....

father's day♥

salam...
hey all.. korang sehat??
akuh sehat jek...
ngeh2....

ok sok father's day..
korg wat ape tok ayh2 kowg..!!
hurmm..
akuh pown tak tau nk wat ape..
ingt nk rncang ngan my sis nk bli kek..

tpi dye kje plak sok.. hurmmm...
tak pe lah wish pown dh kire ok pe...

ok ngan kesempatan yg ade nie akuh nk ucap kn...

SELAMAT HARI BAPA 
KEPADA HAJI AHMAD PUDZI BIN ISMAIL..
semoga panjang umur n di murah kn rezeki..
huhuhu...


dn tak lupe jgak kepada bapa2 di malaysia...
n to my fmly yg dah mnjdi bapa lah kepada anak2 mereka...
ngeh3


ok lah... smpai dsni dlu..
ingga ke temu lg..
hehehhe..


k.. daaaaaaaaaaaaaaaaaaa

huhu

Mengapa kita selalu dalam angan yang panjang.. Seolah masih ada sisa cinta yang bertaut menanti kita saban hari.. Masih perlukah bisikkan kata manja yang selalu di luahkan itu terus di ucapkan? Dan yang pasti perginya melangkah sebuah percintaan yang musnah tetap pergi, yang ada sejarah lalu

♥♥♥

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

♥♥mencari kebahagian ♥♥

salam...
aikk dah tgah ary.. sekjap jek kn...
huhu..ok akuh dh lme tak merepek nie...
ade sbb2 tertentu menyebab kn akuh kurang merepek dgn kerepek...
hihihi...

dengarlah luahan hatyku..♥♥
akuh masih tercri2 kebahgian yg akuh selami selama ni...
akuh bukn sowh yg terlalu memilih..
mgkin dri akuh nie sukar utk difhami olh owg laen...

walau kegembiraan yg akuh dh kecapi..
tpi sebalik gembira terselit pilu nye mncri kebahagian...

mgkin akuh cemburu mlihat kwan2 akuh gmbira bersma kebahagian yg dieowg dh kecapi...
akuh!!! masih mncri2 lg..
ternanty2 keputusan kebahgaian itu...

ntah akn bile jawapan yg akuh cari tuh akn tibe...
selagi hidup bolh bersabr akn ku bersabar selama nye..
walau perit utk trlalu bersabar...

mgkin dye senang mlihat akuh gembira dgn keadaan akuh skunk..
tpi dye masih tk memahami lg isi haty ku..
yg ku tercri2 msih tak terjwab..

sayang jika engkau masih benar menyanyangi ku..♥
masih mencitai ku..♥
beri kan lah kebahagianmu kepada ku ..
moga hidup ku n hidup mu kekal bahagian bersama ku..
dgn izin allah dan fmly kita..

insya allah..
mudah-mudahan kebahagian yg ku cri akan tiba dgn keikhlasan bersama kejujurn darimu..
amin...

ok tamat sudah luahan akuh nieh...
ape yg akuh rse akuh ku semai kn didlm blog nieh..
ngeh3...

ok la.. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

17 June, 2011

<~_^>

kalau sudah tidak sayang..lebih baik terus terang saje..mungkin saket..tapi..itu lebih baik dari hidup terus berpura menyayangi dia..lagi teruk bila harapan dia semakin mnggunung....

bertindak sebelum terlambat..jujur pada pasangan anda,atau ssiapa yg menyukai anda..dan yang paling penting, sila jujur pada diri sendiri..jangan menipuu...terus menipuu..menipuu je kejenye~:D

(~_^)(^_~)

wlaupun aku tidak sanggup memberitahumu..tetapi aku tlah jatuh cinta padamu pada mula2 lagi.. aku membencimu krana berpura-pura tidak tahu..ku tahu kewujudanmu akan membuatku bersedih...tetapi aku tidak boleh kehilanganmu...

:*)

jgn menyayangi org yg xsayang kita...makan hati.


★ Kalahkan Kemarahan dengan Cinta Kasihmu ★

★ Kalahkan Kejahatan dengan Kebajikanmumu ★

★ Kalahkan kekikiran dengan Kemurahan Hati ★

★ Kalahkan Kesombongan dengan Kejujuranmu ★

*_~


Kita tidak tahu sedalam apa laut itu,
Tapi kita harus tahu seberapa DALAM...
kita MENGENAL orang yang kita cintai

Kita tidak tahu seberapa tinggi langit diangkasa, 
Tapi kita harus tahu seberapa TINGGI...
kita MENGHARGAI orang yg kita cintai

Kita tidak tahu seberapa BANYAK bintang dilangit,
Tapi kita harus tahu seberapa BANYAK...
PERHATIAN yg kita beri untuk orang yg kita cintai.

~_*


Yakinlah..
Suatu saat kita akan sangat BERSYUKUR...
atas segala TERPAAN HIDUP yang kita jalani...
melalui segala UJIAN dan COBAAN HIDUP yang kita Hadapi,
......Karena semua itu adalah Bagian dari Rangkaian KEMULIAAN...
yang sedang dipersiapkan ALLAH buat kita.
JANGAN PUTUS ASA dan JANGAN LEMAH HATI..
ALLAH selalu BERSAMA orang yang SABAR & BERSERAH DIRI.

(~_^)

stulus mnpun cinta kita pada seseorang..klu dia bkn jodoh kita ttp bukan jodoh kita..berdoalah agar dpt jodoh yang baik2..pengakhiran cinta yang sedih mungkin ada hikmah yang kita sendiri tidak tahu apa yg ALLAH akan berikan pada kita nanti...(~_^)

16 June, 2011

(;*)

''jgn hancurkn kebahagiaan org lain sebab satu saat nanti akan tiba org lain yg akan menghancurkan kebahagiaan kamu.... Jgn tinggalkan org yg kamu cinta kerana seorg yg kamu suka sebab org yg kamu syg tu akan tinggalkan kamu demi org yg mereka cinta..''...huhu..dlm maksud dia.. =

13 June, 2011

pErlU kew cembUru!!!

salam all..
mlm sudah... ary nie...
agk bengang kit lah...

urmm...
bukn ape...pasal mmber je pown...
akuh tak fhm tol lah...

salah ke akuh nk berkwan ngan sume owg!!!..
akuh syg kwan2 akuh sme jek..tak de yg lbih pown..
yg lbih pown mybe pkwe akuh jek...

knpe ko nk kne ade rse cmbru tuh???
salah ke akuh nk rapat ngan kwan2 akuh...!!!
akuh rapat sme cm ne akuh rapat ngan ko ....
....

ko nk rapat ngan sape2 adew akuh kesah???
tak de kan..
akuh tak de langsung iri haty or cmbru...
tpi knpe akuh nk rapat ngan owg laen ko iri haty or cmbru...
klu ko kua ngan BFFF+++ bru ko ade akuh amik tau.. adew akuh kesah???
tak de langsung kn...
npe akuh nk kua ngan kwan akuh tuh ko nk perli2!!
KENAPA????


akuh tak faham lah....!!!
tlg lah..
akuh tak kesah ape ko wt kt akuh...
akuh bnyk terasa ngan ko ..
tpi akuh snyap jek..

lgi 1. npe cite akuh ko nk heboh2 kn erk???
cite2 ko yg slma nie ko cite tak pnah akuh nk heboh kt owg laen...
plzzzz arh tlg simpan rhsia owg...
jgn nnty rhsia ko akuh bongkar kn jgak...
huhuhuhu

serius akuh ckp.. akuh syg kwan2 akuh cm fmly akuh...
hurmm..
manusia..manusia...
..
akuh tak fhm langsung...
ingt kn kes hal kwan nie mse stdy jek.. 
time cm nie pown ade..
kawan2 kite sume dh besar tau.. dah dewasa...
umu pown dh 20an...dah leh kawen pown...
hurmmm tak pyah lah nk kne ade perasan cm tuh....
plzz lah... jgn jdi cm budak2 ok...

aduhaiiiii...
nnty kowang dh kwen lum tntu kite pat jmpe dh tau..
time skunk nie lah akuh nk rapat ngan sume nye..
tak smti nye akuh sllu jmpe akuh BFF dye..
korg sume BFF akuh lah...

tlg faham k...
akuh dh pnat lah ngan sume nie...
mybe ko tak rse ape yg akuh rse skunk..
sbb tuh ko relax je...
yg tertekan akuh...
yg terasa haty akuh...bukan ko..
...
sedih lah cm nie.. akuh nk baek ngan sume owg
akuh tak nk ade yg msm2 muke...
huhuhuhuhu

hurmmmm..
mcm2 msalah akuh kne hadapi...
to my friend Azera.. 
thank fhm akuh...
knpe erk dye jdi cm tuh.. 
ak tak kesah dye kwan ngan spe pown..
sush kan kite nk jga haty sume owg..
sedang kn haty kite sdri tak de spe nk jaga..


k laaa....
daaaaaaaaaaaaaaaaa

12 June, 2011

BohsaN yang tEruk!!

salam all..
huuhuhuh...

akuh skuh nie ade kt umh jek..
bosan giler tau...
cume tak gile je lg...

nak kua geng plak tk de...
nk kua ngan pkwe!!!.. hurmmm
kcian spe pkwe akuh..
ye lah mne tak nye nk kua ngan pkwe pown sush..
fmly akuh bukn  yg senang2 nk bg akuh kua ngan laki...
huhu..
hidup akuh nie terkongkong..
cian kn akuh....

nk kua cri kje???
urmm nk kua umh pown sush..
nie kn nk g cri kje kt tmpt jauh2..
tk kn tggu kje cri akuh kot..
aduhhhh..

bile duk umh ..
kte duk sje je..
pemalas lah ape lah...
akuh dh bosannn tau duk umh nie..
wat kje yg sme jek...
tension lahhh!!...

akuh paling bnci klu owg laen wt slah owg laen kne sembur...
nk maki2 akuh ape hal..
mmg akuh tak tau n tak amik pown...

akuh nk kua dri gemencheh nie...
dh naek muak dh.....
otak akuh tak berkembang lah duk cni aje..
akuh nk gak cri kje laenn...
spai bile akuh nk jga bdak jek...
bdak2 tuh akn besar n sklah jgak...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....
BENCI NYEEEE!!!!!!!!!!...

PLLZZZZ Laaaaaaaaa!!.. mak ayh..
owg nk kua dri umh nie..
dh tak than dh duk umh nie....
tlg lah jgn terlalu kongkong owg....

owg dh besar!!!
dah 22 tahun pown...
huhuhuhu...

2 my love....
huhuhu
cm ne nie....
kite arap je duk 1 kg..
tpi jmpe pown sush...
huhu..

patut lah pkwe2 akuh tgl kn akuh..
sbb nye ssah nk jmpe..
sush nk berkomunikasi klu ade mslah...
huhuhuhuhu
tk kn nk date ajk mmber...
gilerrr ape....
huhuhuh

tension gilerrr!!.....

11 June, 2011

together-gether with Azera..

salam all..
hehehe..
ary nie akuh tak kmne pown..

ade je lam n9 nieh..
ngeh3...

khamis ary tuh my friend AZERA..
ngajak g mjlis kawen...
uishh akuh ape agi..
terus kte iye lah..
sbb tau nnty duk umh pasti bohsan tersgt2...

ngeh3...
so tdi kul 11 bru g...
bersme mak n adik2 nye...
smpai2 je ngan muke yg tak bpe nk segan nieh..
terus mnuju ke umh tuan kndri tuh..
n mnuju ke blik ngantin...
ngeh3..

so nice lah ngantin nye..
raja sehary tuh upe nye akuh knai..
dak bwah akuh..
upe nye....!!
hahahahaha..

so sblum mamam..
akuh n AZERA snap pic dlu lah...
hehe.. together2 lah....

nie antra pic yg ade..
jom layan..!!!



menunggu Azera tiba...snap lah dlu @ umah


berdua...


bersama lg..sblum tunang nya dtg..


pinjam dlu pelamin nye...


amik berkat.. ngeh3..


huhu....
tak pe sblum awk jdi isteri owg..
kite leh lah bersama dlu yea AZERA...

pas nie awk dh tawen..
tgl akuh sowg dri.. huhuh...
cian akuh kn!!..
huhuhuhu..

MAK!!!! nak TAWEN jgakk!!!!...
ade berani ke ckp depan2!!!.. hahahaahha

pape pown.. kite tetap kwan smpai bile2 k...
rhsia kte berdua hnye kite je yg tau...'

huhuhu...
k laa.
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

09 June, 2011

gumbira!!

hey all.
heheheh.. ary nie akuh gembira sgt...
coz akuh dh dpt cinta haty akuh....

n akuh arap kli nie akuh tak kn mluka kn haty dye..
n dye pown sme...

akuh syg dye sgt2...
akuh cinta dye sgt2..
arap dye pown cm tuh...
n akuh arap syg dye kat akuh tak berubah dri dlu agi...
huhuh

n now akuh ngan dye akan cbe faham dri msing2...
akuh tak nk ats keslpan lme tuh..
berulang lg..
huhuhuh..
tak moo..
jauh kan lah...

ya allah.. permudahan kn lah urusan kami...
mudah2an.. perhubungan ku ini kekal ke akhir hayat kami..
amin...

b syg syg kt b tau...
b jgn nakal2 tau.
jgn lupe kt syg tau...

i miss u so much b...
..
wahhhh!! gumbira nya anda...

ngeh3.....
k la..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

(";)

Jangan lah sesekali kita mengatakan kita tidak mahu lagi bercinta atas kerana kekecewaan yg pernah kita lalui, berdoa lah tawakal lah kerana sinar cahaya akan berada bersama kita sikit masa lagi

(*;)

Jika masih ada ruang untuk ku kembali, katakan saja.. Kerana aku tahu kamu masih sayangkan aku.. Kerana aku tahu, di dalam hatimu masih ada aku.. Walau dulu kamu ketepikan aku kerana dia.. Aku sedia maafkan kamu dan lupakan sejarah lama

("_")

Bila cinta sudah di dalam hati, setiap rintangan dan dugaan sanggup di tempuhi.. Bila cinta sudah pergi, menangis sendirian seorang diri.. Bila cinta sudah mati, siapa pun datang di biarkan pergi..

05 June, 2011

BbQ timE!!!!

Hey all!!!

K bBq time sudah!!...


Penganjur : pak uda ( sbb rmai yg alik kg time nieh hahah)

Tempat: umah nenek @ gemencheh

Tarikh: 4/6/2011

Mase : kui 8 p.m

Menu:

  • Sotong..
  • Udang
  • Kupang
  • Sosej
  • Aym
  • Lmbu
  • Kambing
  • Jagung

Hahaha..

Boleh plak wt menu erk..

Kikikiki

Sume menu nye di sponse tau..

Tukang sponse;

Pak uda : sotong n kupang

Bro asri: udang

Bro iwan : kambing

Busu : lambu

Bro awie : ayam

Jagung tak tau sape



Yg best nye aym tuh akuh tukang perap..

Komen sgt memuaskn..

Sedap.. ckup rse..

Rempah, manis, msin lengkap..

Hahaha tgk tgn lah yg perap kn..(pasan sgguh akuh..padahal mak yg wat kn heheh)

Sila lempang sy 10 X ok!!!

Duish..duishh.duishh!!!

Amik kau…

Hahhahahha

Ok layan pic2 yg ade ok…

















ok kite posing2 dlu...


3 dara pengitan yg chumel3...




umairah yg chumel....



ok lahh.. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

03 June, 2011

;; hAry -harY yg IndaH;;

salam all..
hehehhe... cm menarik ke entry nie kan..

haha sje nk wt gempak..
ngeh3.....

ok lah...
urmm.. sjak ary yg akuh kne mrah tuh...
hary2 agk epy lah...

stlah dy mmbri pnjelasan yg benar..
n skunk akuh akn tggu saat tuh..
hahahhahahha

hurmm.. tpi tak tau lah saat tuh akn terjdi..
perbcangan harus di wat cpt mungkin...
kerna jawpan yg di cri pasti akn ade..
huhuhuhuuhuh

pape pown i'm still wait...
cewah...
adoii npe pale tbe2 pening nieh..
huhuhuh...
..

k lah.. chow dlu...
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa