30 January, 2011

apE sudah jadI...

salam..
hurmmm
ape sudh jadik?
itu lah dlu owg tuh nk ko tnye mcm2..
skunk nie ko sdri yg mlpas..
hahahahah
padan muke ko ain..
memilh sgt..amik ko...
rase kan...
skunk nie die mls dh nk lyan ko..
padan muke ko...
hahah(weh akuh tak cye die lah.. alah ko neh)
ape yg ko tak cye..
iye lah smlm akuh call die..
ntah die ow mmber die jwb cal..
ckp ngah drive nk p semban g hspital!!
ko leh cye ke??
btul ke die g semban tuh???
eeeuwwwww..
ntah2 die g date ngan pmpuan..
haaaaaaaaaa!!!
ape ko nk kate??
kire nsib akuh tak diclear lg tau...
hahahahahahahhaha
sbb akuh pkir pnjang...
hurmm ye lah tuhh..
alah kate je lah ko ade haty ngan die ain...
ngaku jek ngan akuh...
eeeeuwwwwwww....
itu lah dlu ko doa kn si Ir* tuh ngan die...
so skunk nie ko yg kne...
tak pasal2 jek ko nie..
allah nk bls balik ape ko wat kat kwn a.k.a spupu ko tuh...
huhuhuhuhu..
tak pe akuh trma seadanya...
nk wt cm ne allah dh jdoh kan..
kne lah bersyukur..
waaah!!!!!!!!!!..
cm nk je ko nieh ain...
eeeeuwwwwwwwwww...
i tak nk lah u..
u jgan nk mngada2 k.
i kate tak nk tuh... tak nk lahhh...
u faham tak????
hahahahahahahhahhahaha
alah mulut je kte tak nk.. tapi haty ko kate nak..nk nk..
kan?kan?kan??
wehhhhhhhhhhh!!!..
agk2 arh.. akuh kate tak nk tak nk arh...
mak i tak nk mnantu d*d* k..
hahahahahha
alah ok pe die bnyk pengalam tau...
bukn senang nk dpt d*d* hangit yg mude tau...
hahahahha..
buy 1 free 1 tuhh....
otak mu.. akuh tak nk lahhhh
alah ko yg ckp.. mak ko tak kate ape kn...
eeeeeeeeeeeeeuuuuuuwwwwwwww..
ko jgn nk memandai k..
akuh sepak ko kang...
melayang kat pantai sk..
hahahahha
ooopsssssss.. lam haty akuh ade pantai timur jek k...
bukn pntai sk..
hahahahahahhahahahaaha
ko nk antai sk tuh amik lah
akuh tak heran langsung
weeeeeeeeekzzzzzzzz.....!!!!!!!!!!!!
hahahahahhahaahahahahahahahaah
ADEW AKUH KESAH!!!!
ooopssssss tertiru tremak ko lah ain...
ape kes ko tiru...
akuh sengkeh ko kang...
woooooooooooiiii.. ain...
ko nie ape kess??
ko tak btul erh??
ko angau erh??
eeeeeeeeeeeeeuwwwwwwwwwww...
tak kuasa i nk angau u..
i nk angau ngan sape???
plzz tell me>????
hahahahhaa
yg ko bercerita sowg2 nape???
cm ko berbual plak ko post nie..
alah suke aty akuh lorhhh
nie blog akuh...
ikt suke akuh nk borak ke??? berbual ke??
ape ke?
adew akuh kesah!!!!!!!!!!!!!
hahahahahahaha
amik ko sebijik....
kikkikikikikiki...
dah lah ain akuh mls nk layan ko nie..
nnty akuh pown jdi cm ko..
anagau jek lebih.??
hahahha
wwwwwwwoiiiiiiiiiiiiii!!!
mulut ko tuh agak2 erhh
akuh kate akuh tak angau tak lah..
akuh sepak ko kang...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuwwwwwwwwwwwww
tak heran pon..
hahahhaahahha
ok fine...
akuh blah dlu..(lalu pergi lah iye)

hahaha nie lah deh lau otak sengal..
ko layan kn ajek dak ain nie... hahahaha

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hUjan..Hujan..Hujan....

yuuuuUUUUUhhhhhhUUUUUUUUUuuuuu..........
huhu..
eeeuwwwwwwwww...
ujan sajek dari ary khamis..
huhuh
ngak mo berenti ka ujan..
I mo p jejalan nieh..
nape kamu tak mok benti..
huhuhuh
dah naek bohsan nieh duk umhhhh...
huwaaaaaaa....
menci jekkk....
ary nie jalan plak kne ttup..
eeeuuuww..
LTDLangkwi mo lalu...
huhu..
ujan2 pown mau lumba ka??
haaiiiyaaaaaaaaa...
hurm..
hujan oh hujan kenapa tak mo benti...????
euuuuuuuuuuwwwwwwwwww.....
(oii ain hujan tuh kan rahmat dari allah..bersyukur lah )
aiiiyakk.. akuh tau lorh.. tapi tak kn tak mo benti lau pown seary..
huhu
bg lah chan akuh p jejalan wat seketika..
eeeeeeuuwwwwwww....
utk menghilang ketension yg ade lam minda akuh yg serabut nieh..
huhuhuuhu....
help me!!!!!! plzz!!!!!!!...
huhuhuhuhuhu...
hurmmmmm.... ase nk tdo sepanjang ary..
eeeuuww tak baek tok kesihatan anda tau...
hukhukhuk...
SAYA MAU JENJALAN LORHH
huhuhuhuhu...
protes niehh..
(ADDOIII.perut nie berbunyik sudahhh...)
lapar plak.. mau mkn apa????
huhuhuhuh
lauk yg tak kne selera lorhhh..
eeeeuuuwww
(ain ko jgn nk memilih yea... syukur ape yg mak masak..
ko tuh dh lah jarang masak....)
wehhhhhh.. akuh bukn jarang msk lorhh.. dah bahan manyak tak de..
. cm ne akuh nk msk..
huhuhuhu
hurmmmmmmmmmm...

k la chauwwwwww

29 January, 2011

eeeEEuuuUUwwwwwwwwWWWWW....

hurmm.. tibe2 jek haty berbunga2..
hahhahahaha.. tbe2 plak kn..
happy jek haty nie..
ape kes????
hahahaahhahaah
bolh plak cm tuh yea...
ish2,,
(ain ko jgn wat keje gilerss lahh..)
eeuwwwwwwwww....
ain2.. dlm haty ade taman..
hahahaha
dlu ade owg nk ko buang amik ko..
ko kcewa kn nie... hahaha
(oiii bukn akuh sgja nk kecewa kn die lah.. tak sngja..die lah tak pndai jga haty akuh..
suke2 je nk tduh akuh bukn2..haty akuh pown terttup lah tok die.. ko tau!!!!!!)
hahahahhaha..
bolh plak cm tuh kan..
eeeuwwwwwwwww........
heheheh... tbe2 nak senyum selalu jek nieh...
ain2 jgn ko gile sdah lah yea..
hhahahahhaha
ooppssss d*d* hangit kuh..
eeuuuuuuuuuuuwww..
ain!!!!!!! ko wat hal lah...
hahahhaa
k chaauuuu

SaLAh kEw!!!!

hurmmmmmm...
salah kew!!!..
tuh kan tajuk..
k akuh nk post tntang salah kew!!..
urmm.. salah kew!!!..
uishh cite je lah..
nie slah kew!!! salah kew!!!
tgk tuh sbut agi tUh...
salah kew!!!...
uikk cpt lah citew...
k lah..
akuh cite niehhhhhh..urmmm k..
dgr tau n amik perhatian kit...
salah kew!!!!..
salah kew!! urmmm
" ko nie salah kew!! slah kew!!!..
cite jek lah"
yeaaaaaa.. akuh cite niehh..
hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...
SALAH KEW!!..
oiiiiiiiiii.... ain cite je lah.. tak yah duk ulang2 lah....
akuh sepak ko kang...

yeee akuh cite ni.. akuh sepak kang....
k dgr tau....
salah keww!!! akuh syg kat seseowg...???
tapiii!!!!
die tuh!!!!!!!!!!!!??
eeeuuuuuuwwwwwwwwwww....
cam tak layak jek akuh niehhh..
hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
(kan ade dh ckp akuh cpt syg seseowg...)
mmg betul..
(kate dye tuh...jgn mudah syg owg.. kelak badan binasa)
(d*d* hangit)

----------------------------------------------------------------

hurmm....
tapi akuh nk wt cm ne...
dah die tuh bg akuh perasan cm tuh kat akuh...
huhuuuh.. ase nye lau pmpuan laen pown akn rse syg gak kn..
eeeuwwwwwwwwwwww....
huhuhuhuh..... atoiiiiiyaiii...
(tiru trekmak yea)
hehehehehe..
pening lah cm nie....
eeeeeeeeeeeeeuuwwwwwwwwwww...
yunk... ape yg harus owg wt nie...
huhuhuhu..

k laa daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


(^-^)

salam....
hurm.. tak tau lah nk post ape...
bnyak sgt pkir.
smpai tak tau nk post ape...
huhuhuhu..
sepanjang ary ujan jek..
tak berhenti2..
jdi segan n pemalu nk kua umh..
sbb sjuk...
huhuhuuhuh...
akuh ngah pkir sejenak!!!!!!!!...
betul ke ape yg akuh dpt tau mlm tdi tuh!!??
korg nak tau ape???
huhuhuhuhu..
segan plak akuh nk cite....
urmm akuh jadi kompiuss skunk niehh...
adekah die tuh ikhlas terima akuh??
atau sekadar nk mempermain kn akuh..!!!
akuh masih terfikir2..
mcm2 soaln akuh tnye..
smpai kn ary nie die jdi salah anggp plak..

-----------------------------------------------------------

hurmm..
die marah akuh kew??
sejak ptg tdi die tak bals msj akuh...
urmm...
(yunk.. yunk marah owg kew??)..
hurmmmmmmmmmmmm..
masih terpikir2..
mmg setiap owg bolh berbh..
tpi akuh tau perangai die tuh..
plyboy!!!..
huhuhu
akuh tak nk di kecewakan lagi.
akuh dah penat lah....
(yunk.. bg owg mase leh??)
lau ir* tau sti terkjutz n tak sangka..
sbb nye.. dlu akuh ckp tk nk lah not myteast lah..
ape lah....
hurmmmmmmmmmmmmmmmm..
YA ALLAH... beri hamba mu kekuatan..
(tuh lah manusia bile susah ingt allah..bile senang ade ko ingt????)
padan muke sape yg terasa.. hahahahhaha
(akuh pown terasa kit)
kikikikiii
tak kn akuh nk terhegeh2 plak kn
nnty kate akuh syok die btul2 plak..
huhuhuhu
(lam haty mmg ade kit pown.. hahahaha ngku pown ko)
tapi!!!!!!!!!!!!!!...
layak ke akuh ngan die!!!!!!?????????
eeeuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwww...
(ain ko jgn perasan lah...ntah2 die nk permain kn ko jek...)
huhuhuhu..
nape lah akuh je mangsa dikecewa kn oleh lelaki @laki @ jantan..
urmmmmmmmmmmmm....



----------------------------------------------------------------------

(luahan haty)
yunk.. bukn tak nk terima.. owg just was2.. betul ke ape yg owg dgr nie...
yunk.. owg nk laki yg btul2 ikhlas syg owg..
jujur ngan owg.. setia ngan owg..
yunk pown fhm kn.. setiap owg ade keinginan..
yunk pown sti nk yg lbih baek ngan yg dlu kn..
agi pown yunk dh bnyk pengalamn..
owg tak kesah status yunk tuh..
tapi!!!!!!!!!!!!...
owg takut trjadi kesah lme tuh....
klu yunk ade terbace blog owg nie..
owg arap yunk fahm...
kat cnie je tmpt owg nk luah kn ape yg owg rse...
tak kn owg nk cite n luah kt yunk plak kn..
nnty sti yunk pkir owg dh syok kat yunk.. huhuhuhu(malu i tau)
urmm..

.......................................................................................................

huhuhu... sedih kan cite akuh..
akuh cm bertepuk seblh tgan.. tau die!!!
huhuhuhu..
ape nk wat dh nie...
akuh pown dh pening..
bertmbh kompius...
huhuhu..
k laa.. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

28 January, 2011

KeCewa!!..

huhuu...ikt pade tajuk pown tau kn.. situasi akuh...
ngah kecewa..(pdhal lme dh kecewa nie)
huhuhu.. geram nyekkkkkkkkkkkkkk...
kecewa sgt2 tau....
eeeeeeeee..
kecewa nyekkkkkkk...
huhhhh..(asyik kecewa2.. ckp nye idak)
eeeeeeeuuuuuuuuwwwwwwwwww..
kecewa lah sgt2...
krg nk tau sbb ape??
huhuhu.....
dri tdi asyik sbut kecewa..
tak g tau pown..
ntah pape jek.......
akuh kecewa sbb!!!!!!!!!!..
nk tau tak sbb ape????
korg niehhh....
menci tol lahhhh.....
akuh kecewa kerna!!
akuh kecewa sbb tak pat tgk final episod "CINTA MEDIK 2"...






...............................................................................................




sbb tuh jek...
hahahahahha...
sti korg bengang kan...
cm gempak jekkk kecewa akuh tuhh..
hahahhahahaha
tertipu sudah korg...
jgn marah yeaa kawan2...
kikikikikiki..


-------------------------------------------------------------------------


tpi akuh mmg kecewa sgt2 lah..
duk cri lam youtube pown tak jmpe tau....
eee gerammmmmmmmmmm tersgt2....
huhuhuhuh...


k lah... daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

27 January, 2011

SEJUTA CINTA


haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!!!!!!!!!!!!
jom layan lagu sejuta cinta marshanda...
layanzzzzzzzzzzzzzz



LELAKI @ LAKI???????(kompius)

salam all...
hai hai hai......
ain inthe house....(dh semmg nye ade kat umh dah )
kikikikikiki....
urmmm..
LELAKI @ LAKI????

ase nye same jek kan???
sume tak leh nk caye sgt...
melain kan die tuh dah jadi suami yg sah.!!...
(hakikat nye sy tak nikah lg)
huhuhu
urmm..
cam lam peribhase...
"habis madu sepah dibuang"..
patut kew??
tpi yang plik skunk nieh!!!....
ntah sjak bile akuh cm pemes pown tak tau...
(hakhakhak bangga dri sgguh)tak patut!!!...
mmber sklah rndah dlu2 lah..
mase zaman keanak-anakan lahhh...
urm.. tibe2 jek terajin nak msj akuh...
konon windu !!! wekkssss...
hameh jek bunyik nyek...
eeuuuwwwwwwwwwwww I don't LIKE lah....
sume perasan lebih..
lau layan lbih kit mule lah,...
nak kate akuh syok die....eeeeeeeeeeeeee..
sgguh pelik...
tak de mkne nye nye lah akuh nk suke ko?????
haaaaaa!!!!!!!!...
yg lg 1 nieh...
lg hampehh.......
dlu tak pnah rapat pown..
semenjak 2 menjak nie jek bru rapat....
tpi tuh pown dlu tak cm yg ary nie....
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
tibe2 jek nak baik2??? nak manje2??
eeeuwwwwwwwwwwwwwww....
sgguh pelik anda...
dlu akuh msj haprak pown ko tak ingin nk bls..
smlm tibe2 jek ko msj ape kes???????
cehh.. konon kte akuh yg smbunk!!!!
wekkkkzzz... ko yg smbunk....
ye lah time tuh cover.. sbb ade awek....
haaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!????????
skunk ape cer????
kne tinggal kew????? ke ko tggl kn???
hakhakhakhak...(mulut tersgt lazerr)
tpi ape AKUH KESAH!!!!
hurmm.. akuh tak de hal ko nk pggil ape...
akuh just layan jek........
jgn ko ingt akuh syok kat ko plak?????
eeeeuwwwwwwwwwwwww......
(duda hangit).. opsssssss hahahahha..
jgan marah sape yg terasa..
hahahhahahaahhaahahahahhahaha
mak sy yg kate...(hakikat sy yg ckp)
kikikikikikiki.....
hurmm..pening2...
mcm2 owg ade....
yg hakikat nyekkk.... LELAKI @ LAKI @JANTAN...
same je kot.... bg yg perasan single lah...
n yg blum bernikah..
pade yg dh bernikah tuh laen cite k.. hakhakhakhak..

tibe2 jek ary rajin gne hakikat jek.. ape kes???
dan hakikat nye akuh nie tak leh nk dinafikan sbb akuh nie chumel lg cute.. tuh tak leh nak kate ape lah.. sbb hakikat kn..hahahhahaahhahahahhahahah
k daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Pesan maK sayA..(lau powN hakikat nyE tak penaH peSan poWn)

hurmmmm.. mak sy pesan lah kan..
tpi sy tak tau betul ke mak sy pesan tau sy reka2 ...
hakhakhak..
mak kate lah kan jangan jaga tpi kain owg..
sdang kan kite sdri tak jga kain kite tuh..
ntah2 kan ade lobang2..
yg kite tak tau.. eeeuuwwwwwwwwwwwwww...
malu nyew...(nampk ade wane mearh jek tuh)ape kah itu???
jeng jeng jeng....
kikikikikikiki..
kan lebih baek kite jga kain kite sdrik..
tak nyusah kan owg...
huhhhh.. tuh lah pesan nyek......
lau hakikat nye mak sy tak penah nk pesan yg tuh...
hahahahhahaha


suke aty owg tuh lah nak wat ape...
yg kite nak sbuk2 nape??
dh tak de keje kew????
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. I don't LIKE u.....
hakhakhakhakhakhak.......
hurmmm..
manusia .. manusia....

k..daaaaaaaaaaaaaaaa

21 January, 2011

:: stement :: hUkuM BersanggUl..(tibe2 jek jdi baek)

salam..

haaa tbe2 je kan ...
wat stement yg baek ...
poyo nyekk akuh...
konon lah baek..
insya allah mudah2an..
hurmm..
korg bace je lah..
maaf sape yg terasa di haty mgkin dekat di haty..
n mgkin jga wat 1 pengjran wat kitak suma...
secara tibe ade loghat sarwak...
cm lah pndai...
hehehehhehe...
koya jek kn..(bak kate adik akuh (sitinurulhidayah)...kikikiki)
tibe2 je ltak name die..
hahahhahahahahaha...

layannzzzzzzzzzzzzzzzz..

Hadis : Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).

Ada yang menyatakan seperti ini...

Hadis yang menyatakan seperti bonggol unta itu ditujukan kepada perempuan-perempuan yang tidak menutup aurat secara sempurna. Mereka memakai pakaian yang nipis-nipis mahupun ketat-ketat sehingga boleh menampakkan bentuk tubuh dan warna kulit. Pemakaian seperti ini adalah dilarang sama sekali oleh Islam terhadap para wanita kerana seolah-olah mereka semacam bertelanjang juga.

Sanggul rambut di kepala yang selalu para wanita memakainya bukanlah membawa maksud seperti hadis di atas secara mutlaknya. Boleh sahaja untuk memakai sanggul asalkan tidak mendedahkan aurat di hadapan lelaki bukan mahramnya.

dan pendapat lain adalah seperti berikut

Ulama' Syafie menyatakan bahawa mengkerintingkan rambut adalah perkara yang diharamkan melainkan sekiranya sudah berkahwin dan diizinkan oleh suaminya.

Imam Ramli (Ulama' Mazhab Syafie) berkata dalam kitabnya Nihayatul Muhtaj :

"Dan diharamkan seorang wanita mengkerintingkan rambutnya. Sekiranya wanita itu mendapat keizinan suaminya (bagi yang bersuami) atau tuannya (bagi hamba) untuk mengkerintingkan rambutnya maka diharuskan. Ini kerana suami ada hak untuk mendapat perhiasan pada isterinya. Ini disebut dalam kitab Radatut Tolibin oleh Imam Nawawi (Jilid 2 ms 25)

Menurut ulama', seperti mana haram mengkerintingkan rambut, begitu juga dengan meluruskan rambut.

SEBAB PENGHARAMAN

Ada dua sebab bagi pengharaman ini. Ianya adalah seperti berikut:

SEBAB PERTAMA : PENGUBAHAN

Rasulullah saw bersabda :

“Allah melaknat orang yang membuat tatu dan orang yang ditatu,pencukur kening dan orang yang dicukur kening,orang yang merenggangkan gigi untuk kecantikan yang mengubah ciptaan Allah” (Hr Bukhari Muslim)

Definasi pengubahan ciptaan Allah adalah seperti berikut :

“Membuat perubahan kekal pada anggota yang normal"

Menurut ulama , kekal disini tidak semestinya kekal selamanya. Pengubahan yang memakan masa berbulan-bulan juga dianggap sebagai pengubahan yang diharamkan sekiranya untuk kecantikan.

SEBAB KEDUA: PENIPUAN

Muawiyah berkata :

"Sesungguhnya Rasulullah saw menamakan rambut palsu sebagai penipuan."
(Hadis sahih riwayat Bukhari dan Muslim)

Bagi pengubahan rambut dengan teknik ini dianggap sebagai penipuan kerana manusia nampak seperti elok rambutnya padahal sebaliknya.

Kesimpulan :

Pengharaman ini untuk pengubahan yang ketara, dilihat jelas perbezaannya. dan berkekalan lama Adapun perubahan yang sedikit dengan bersikat, menggunakan gel dan dandanan rambut itu tidak dianggap perkara yang diharamkan. Malahan ini perkara yang disunatkan.

Nabi saw bersabda:

"Sesiapa yang memiliki rambut hendaklah dia muliakannya." (Hr Abu daud - hasan sahih)

Rujukan: Nihayatul Muhtaj oleh Imam Ramli, Hafluz Zafaf Fil Feqhil Islami oleh Rafif Abdul Aziz Sabag, Al-Jarahah at-Tajmiliah oleh Dr soleh Fauzan.

Apa yang jelas di fikiran saya sekarang ini adalah pendapat yang kedua berdasarkan tulisan yang telah saya highlightkan.. Apakah ianya benar?

Sekian sahaja buat masa ni. Saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. Wassalam.

Jawapan dari Ustaz Nor Amin

Ingatan kepada semua, wanita yang tidak menutup aurat adalam dosa dan haram perbuatan tersebut. Wanita yang bersanggul tinggi yang tidak menutup aurat adalah dosa dan haram sepertimana dinyatakan oleh hadis yang pertama di atas. Masalah ini beza dengan wanita yang bertudung, tetapi mempunyai sanggul tinggi di dalam tudungnya.

Masalah sanggul rambut tinggi seperti bonggol unta ini mestilah dilihat dari tujuannya. Kenapa disanggulkan rambut tersebut? Adakah ia untuk diperlihatkan kepada orang ramai? Adakah untuk menjadikan dirinya cantik? Atau sebagainya. Menurut saya, kalau sanggul tersebut dibuat adalah untuk kecantikkan dan diperlihatkan oleh orang yang bukan mahram, maka ia haram kerana ia menimbulkan fitnah dan menarik perhatian lelaki yang bukan mahram. Ini jelas bahawa wanita Islam hanya boleh menghiaskan dirinya untuk suaminya sahaja dan tidak boleh untuk orang lain. Malangnya wanita Islam sekarang ini tidak tahu maksud perhiasan yang dibenarkan dalam Islam. Ada wanita yang memakai pakaian biasa di rumah dan hadapan suaminya dengan alasan tidak bergaya disebabkan duduk di rumah sahaja, senang nak buat kerja rumah dan sebagainya. Tetapi apabila wanita tersebut keluar rumah dengan pakaian serba cantik dan memakai minyak wanginya hampir sebatu bauannya sehingga menarik perhatian orang lain. Inilah yang dikatakan haram walaupun niatnya betul dan berpakaian kemas dan cantik.

Sanggul tinggi adalah harus apabila tidak menarik perhatian orang lain dan tidak mempunyai niat-niat yang tidak baik sepertimana dinyatakan di atas. Awas!!! Jika sanggul tersebut dapat menarik perhatian orang bukan mahram dan boleh membangkitkan syahwat orang lelaki lain, maka ia menjadi haram dan perlu menukar teknik sanggulnya dari tinggi menjadi rendah. Harus bersanggul tinggi dihadapan suaminya atau berpakaian cantik dihadapan suaminya, kerana ini adalah suruhan agama berhias untuk keselesaan suaminya.

Jika dilihat dari tren orang sekarang ini berfesyen seperti sanggul tinggi dan fesyen tudung yang semakin hari semakin menjadi-jadi fesyen tersebut. Pendapat saya, jika fesyen tersebut tidak melanggar hukum Islam atau syariat Islam tidak menjadi masalah. Kalau ia melanggar syariat Islam walaupun bertudung, tetapi berpakaian ketat seolahnya bertelanjang sepertimana yang ada sekarang, maka itu menjadi haram.

Hadis Nabi Muhammad yang bermaksud :

“Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian.” (Riwayat Muslim).

so jdi kan lah amalan tok kitak ya...
hahahhah kan sengal tuh...
k la ..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

18 January, 2011

cIntA mEdik..(cite yg best sgt..)

hehehe.. salam all..
kikikiki..
ary nie akuh nk cite pasal.

cite yg akuh tak pnah miss skunk nie..
hurmm tgk tajuk pown tau lah kan..
huhuhu..
pelakon2 die best sgt.


hehehe.. lau dh gile tgk cite nie..
cm nie lah jdi nye..
huhu... haaaa..
tuh antara pelakon cinta medik yg first...
huhu..
hurm pelakon yg ke dua nya tak de sgt lorh..
puas dh mncri..'huhuhu










huhuhu...tuh jew yg akuh dpt...
akuh pown tak tau nk post ape niehh..
ats gangguan yg tak ingini...
bencii nyekkk...
tapi yg penting.. e'one akuh tetap ade..
hahahah
yg tuh tak boleh lepas k...
huhuhuhuh I LIKE U..
HEHEHHE..
jgn jeles..... k la
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hurmmm.... ary yg agk bengang...

salam sume..
huhuhu..
ary akuh bengang sgt2..
sbb nye.. mlm tdi akuh tdo..
ade owg duk cbuk call..
eeeeeeeeeeeeee..
plezzz la..
tak paham bahase kew??
lau owg tk jwb call tuh..
faham2 lah..
tak kn nk kne msuk sekolah tabika kemas alik kot..
bru nk faham...
ishhhh..
ntah ape yg die nk ntah ....
dlu ye2 ko kte tak nk ggu akuh lah..
ape lah...
g lah cri kekasih pujaan haty ko yg bajet chumel tuh...
(akuh chumel lg cute dri die tau)..
hahahhahaahah

hurmmmm...tak fhm tol la...
dh wat akuh mcm2 pown duk cri akuh lg..
ko tak sdar ke????
ko dh luka kan haty akuh... ko dh buat akuh tutup pintu haty akuh..
npe ko tak sdar dri lg haaaaaaa?????
bilee ko ase ko teringt bru ko nk call akuh..
bile ko lpe ko ingt akuh?? ade? ade??

erhh tak pyah lah ko nk muncul lam idup akuh lg...
tak ckup ke ape yg ko wat nie...!!!!!
akuh dh bahagia ngan hidup akuh skunk....
wat semak je ko niehhh....
ke ko nk akuh malu kn ko dgn kawan2 ko...
ko jgn cabr akuh..!!!..
tau ko nk ase lg pe yg akuh wat dlu....
jgn sangka owg yg diam akn diam selamenye......
akuh dh bnyak sbr ngan ko !!!!.
akuh mlas nk kecoh2 jek.....
eeee.. dahh lahhh..
mlas arh akuh nk ingt kat ko...
wat semak minda n pkiran akuh jekk...
eeeeeeeeeeeee.. tensionnnn........
k daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

14 January, 2011

huhu.. jejaka idaman ku...kikikiki

salam all..
hurmmm...
mlm nie akuh ngan rela haty nye mengodek fb n youtube...
mencri e-one mentor1 @ pengacara remaja..
huhuhu
bru akuh sdar muke die cute sgt..
hahahhaha(gilak sudahhh)..
akuh tgk pown sbb layan cite cinta medik2..
die ade brlakon..
huhu dri c2 gak lah akuh duk usha muke die yg cute lg chumel tuh...
lau lah dpt tuh.. akuh tarik2 pipi die..
huhu.. so akuh ngan rela haty nk tgk remaja esok..
hahhahaa
slama nie mls nk layan pown..
sbb kn jejaka akuh tuh ade.. ase nk tgk jekk ary2..
hahhahahahah(perasan sudahh)))
hikhikhik.. (ss nye akuh a.k.a syok sdri.)
bia lah owg nk kate ape.. jnji akuh dpt tgk muke cie yg cute tuhh...
i like!! i like!!.i like!!
hehehhehehehehhe..
d sebb kn akuh dh tergila2 ngan die.. sggup tuh cri fb die..
akhir nyaaaa.. dpat jugakk..
dh add pown..
huhuhu...(arap2 die apprv akuh).. aminnn..
heheheh.. jom layan pic die yg chumel lg cute tuhh...





cute..

alololohh chumel nyee

so cute..


eeee geram nyeee



wahhhhhhh


smart!!




smart sgt.. hehhehehe

tuh la deh lau owg dh gile...
tak kire akuh nk jgak ckp die tuh cute..
peduli owg kate..
hhahahahahaha
jnji akuh happy..
k daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

10 January, 2011

HUrMmMMMM....

salam all..

hurmm salah ke kite amik berat kat sowg kawan..
tah pape je lah kowg nie..
just nk amik berat je pown slah kew???
lau kowg tak cm tuh bia lah akuh ngan care akuh.
ngan diri akuh..
yang korg nk cbuk2 npe??
......................................................................................................
urmmmm
salah ke kite nk windu kan kwan kite???
dah kowg tak wndu die duk diam2 dh lah...
asal kowg jeles ke??
akuh wndu kat kwan akuh...
alah kwan kowg jugak..
kwan lme mse sklah..
lme tak jmpe..
ntah pape je lahh korg nie.....
........................................................................................................
cemburu sgt ape yg owg laen ade..
kowg jga diri kowg dh arh...
menyampah tol lahhhh....
suke aty akuh lah..
nk windu ke?? nk syg ??
nk ape kew??
ade ke akuh nyesah kn kowg....
......................................................................................................
ckp wndu ckit..dah kecoh satu kg...
mule lah pkir ngtif...
kowg tuh baek sgt kew???
perghh menyirap jek owg cm tuhh..
.......................................................................................................
nasib lah akuh pkir kawan tau..
lau tak dh lme akuh faight ko...
huhuhuhuh..
tension arhh...
k daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

09 January, 2011

PerSAhabATaNN..


Teman sejati adalah ia yang bersedia masuk dalam kehidupanmu
saat seluruh dunia berjalan meninggalkanmu.

Manusia yang paling lemah ialah orang yang tidak mampu mencari teman.
Namun yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mendapatkan banyak teman tetapi menyiakannya.

Ribuan lilin dapat dinyalakan dari satu lilin, dan lilin kehidupan tidak dapat dipersingkat.
Kebahagiaan tidak pernah berkurang dengan berbagi.

renung-renungkan bersama..

08 January, 2011

waaacchaaaaaaaaaaaaaaa.. bosan tahap gaban..

salam teman-teman..
(mlm yg skema)hukhukhuk..
eeeeeee.. bosan nye mlm nie..
huhu akuh ngan blog akuh nie..
konon nye nak ubah lg lah..
nk tkr templates konon nye...
huhu..
dh jmpe yg suke tak leh nk msuk plak..
sengalll nye..
huhuuhhu
kne blja lgi nieh..
lau leh nk cri yg plik2 dri owg laen..
tpi syg dh jmpe ..
tpi tak geti nk wat nye..
kan sengal name nye tuh..
erghhhhhhhhhhhhhhhh...
bengang nyewwwwwwwwwwwwwwwwww.....
huhuhuhuhu..
yg lptp nie wat hal plak...
baling lam longkang tau lah..
huhuhuhuhhu...
menci nyewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww......
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. gerammmmmmmm.....
(ape kah yg terjdi nieh???)
yg lagi geram MMS....
dri smlm duk send pic kat owg tak lepas2....
cam s*** tol lahhh.....
duit tolak jgak tuh...
ary ni akuh topup RM10.00 ..
kejap je dan2 tuh abih..
tah g mne duit tu ntah..
eeeeee menyirappp nyewwwwwwwwwwwwwww....
pic tak gak send2....
bengong nyeee..
asal mggu nie akuh malang niee...
choiiiiiiiiiii.....
erghhhhhh...!!!!!!!!!!!
bengang tahap gaban dh niehh....
menyampahh tol...
de pkwe cm tak de jek....
sape tuh gerangan nyew????
huhuhuhuh....
tau nk marh jek.. cm die plak dtg bulan... choiiii..
eeeeeeeeeeeeee.... ase nk bling je sume bnde nie....
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

hhuhu.... k la
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa